torsdag 28 februari 2008

Minnen

27.8.2007 10:41:23

Jag sitter i mitt kontor och känner mig trött på jobbet, livet. Allt. Då besluter jag mig för att nu är det dags. Dags för semester, dags att göra resan jag drömt om så länge.
Vips! så sitter jag samma eftermiddag med biljetterna i min hand och avresedatum en vecka senare. Veckan blir hektisk, visum måste ordnas superspeed, pengar, packa, allt det där.
När flyget lyfter, känner jag att jag lämnar alla bekymmer bakom mig och förväntningen är stor.
Några timmar senare börjar det bli dags att landa, sakta börjar jag se annat än moln. Det ser grönt och lummigt ut, röda vägar och när vi flyger in över staden ser jag hus. Det känns som om jag varit här förut, känns konstigt familjärt och känslosamt.
När vi är framme så stannar jag upp och ser på alla människor i färggranna kläder, högljudda duskussioner på ett språk jag inte förstår och Nigerias sol välkomnar mig.

Inga kommentarer: